Auto Motor Klassiek 5月の2014

AMK 2014 年 1600 月: DHRC コラム、フォード エスコート RS350i、ホンダ CB XNUMX F、 Alfa ロメオ 6C2500 コンペティツィオーネ、ラゴンダ 2 ltr LC、VW ゴルフ G60 リミテッド、 Triumph TR7 Restoration、Honda Cub Super 120、Techno Classica Essen、Monte Carlo Rally、TVRTasminCoupé、Tulpenrallymonth、数千人のオールドタイマーとヤングタイマーの販売

Hete hatchbacks met magische lettercombinaties, ze markeerden de technische revolutie van de jaren tachtig en verdrongen zelfs coupés. フォード deed een belangrijke duit in het zakje met de 護衛 XR3(i) en RS Turbo, maar wie kent de RS1600i? Eigenlijk een tussenpaus, maar misschien wel de lekkerste van het stel uit Saarlouis.

Nabestellen van het laatste nummer

[products_carousel display=”category” product_cat=”7440″ image_size=”medium” price=”false” quantity=”false” add_to_cart=”true” carousel=”true” auto=”false” minimum=”2″ items_min=”1″ items_max=”3″ items_scroll=”2″ pager=”true”]

ホンダCB350F: Deed Honda zichzelf concurrentie aan toen de Japanse auto- en motorfabrikant uit Hamatsu in 1972, na zijn inmiddels legendarische CB 750 F en de ook waanzinnig goed verkopende CB 500 Four, ook nog met een kleine viercilinder van 347 cc uitkwam? Tenslotte had Honda in die inhoudsklasse al sinds 1969 een goed verkopende 350 cc tweecilinder. Wat zat daar achter?

Alfa Romeo 6C2500 Competizione: Voor de tweede wereldoorlog had Alfa Romeo prachtige karakteristieke bolides gebouwd zoals de Alfa 6C2300, die in 1938 werd afgelost door de 6C2500. De productie daarvan kwam in de oorlog stil te liggen, maar werd in 1946 weer opgepakt. De 6C2500 verscheen in verscheidene versies, zoals de “Freccia d´Oro” en de “Villa d’Este”. Het motorvermogen varieerde van 87 pk voor de basisversie tot 145 pk voor de raceversie, de “Competizione”.

Wanneer ik u vraag de stereotype TVR-rijder te omschrijven, dan zal Elmer Oosten uit Nunspeet waarschijnlijk niet snel binnen uw plaatje passen. Elmer valt nog ruim binnen de categorie ‘jongeren van onze samenleving’. Het obligate grijzende haar, de wijkende haarlijn en het bescheiden buikje liggen nog ver in het verschiet. Nu hoef je niet per se van middelbare leeftijd te zijn om TVR-liefhebber te kunnen zijn, maar de keuze voor een snelle VW Polo of gepimpte Subaru Impreza zou statistisch gezien voor de hand liggen. Voor Auto Motor Klassiek des te meer reden om nader kennis te maken met Elmer én diens TVR Tasmin coupé. Naar verluidt het enige exemplaar dat momenteel op Neerlands wegen te vinden is.

En dat is dan de ‘Super’ Motor, door en voor Dimitri Hettinga gemaakt bij de Chongqing Yinxiang Motorcycle (Group) Co. Ltd. Dimitri’s Supers zijn een eerbetoon aan het meest geproduceerde motorisch aangedreven vervoersmiddel ter wereld: de ホンダスーパーカブ!

Aldert van den Berg (41) uit het Friese Hurdegaryp was 20 jaar oud toen hij op een goede dag bij zijn buurman op de oprit een Triumph TR7 zag staan. Hij was meteen helemaal weg van het sportieve, klassieke uiterlijk en het wigmodel. De TR7 was een auto die hij zelf maar wat graag wilde hebben. Aldert liet er bijna letterlijk geen gras over groeien want een dag later kocht hij er zelf ook één. Geen ‘kant-en-klaar’ exemplaar zoals zijn buurman had. Dat kon hij zich vooralsnog niet veroorloven. Aldert kocht een ronduit slecht exemplaar met als doel ‘m terug te brengen in concoursstaat.

から Volkswagen Golf G60 Limited zijn er slechts 71 gemaakt. Guido Schreur heeft er eentje en verbaast zich nog altijd over het stuk techniek dat in 1989 al werd gemaakt. “Wat een heerlijke toerauto, wat een vermogen, wat een prachtig motorgeluid. Het is écht het ultieme wat VW óóit gemaakt heeft.”

Niels Janson is een 17-jarige autoliefhebber. En net als elke autoliefhebber en in ieder geval elke lezer van AMK geeft hij zijn ogen tijdens de vakantie goed de kost. Tenslotte weet je nooit wat je in een achtertuintje tegenkomt.

Traditioneel besteden wij ieder jaar minstens twee keer uitgebreid aandacht aan de Tulpenrallye. De チューリップラリー is niet alleen Nederlands meest bekende rally, maar ook ‘onze’ oudste.

Onder de kap gekeken van een Lagonda 2 litres low chassis: Een motorruimte waar je uren lang voor gaat zitten om er naar te kijken. Een ambachtelijk kunstwerk.

Het zal u niet ontgaan zijn dat eigenlijk overal herdacht wordt dat de autosportwereld een halve eeuw geleden danig op zijn kop werd gezet. Dat had te maken met de overwinning van de Iers/Britse equipe Paddy Hopkirk/(wijlen) Henry Liddon in de Rallye van Monte Carlo.

In ボブの本コーナー 毎月、たくさんの本を紹介しています。 結局のところ、毎年多くの興味深いコピーが表示されます。 ボブのBoekenhoekでは、新しく出版された本だけでなく、しばらくの間市場に出回っていたり、遠い過去に出版された本についても話し合います。 過去に登場した宝物の多くは本の形で入手できるため、インターネットや専門書店のおかげもあります。

最も人気のあるセクションの1つは、読者の投稿です。 あなたのような他の古典愛好家からの質問、回答、コメントだけでなく、物事がうまくいかなかったあらゆる国の古典からの無数の貢献もあります。

Auto Motor Klassiek 毎月報告するもの、最新のニュース、役立つヒント、イベントがたくさんあります。 「縛られた」、マリアのコラム、YouTubeセクションなどの毎月のコラムが含まれています。 しかし、最近では、読者からの技術的および実用的な質問が掲載された定期的なコラムもあります。

毎月 ダッチヒストリックラリークラブ in Auto Motor Klassiek 彼女のラリークラスの部屋は、今月も変わりません。

ラリーニュース、についてのニュース モータースポーツ. Auto Motor Klassiek 毎月別のニュースセクションがあり、そのほとんどの側面をカバーしています。 歴史的なモータースポーツ 覆われた

また今月、実際にハンスと呼ばれるボブは、古典的な本の素晴らしい選択を強調しました。 今月は モリス車と会社、アイネ・クルゼ・ゲスキヒト・デ・オートモービルズ en 壮大な7.

販売のためのヴィンテージカー売り出し中の若いタイマー販売のための古典的なエンジン。 あなたは毎月見つけるでしょう Auto Motor Klassiek 再び数千人 販売のための古典.

Mogelijk was het een oude truc van de illusionist Dynamo, maar ik zag hem afgelopen weekeinde voor de eerste keer. Temidden van nietsvermoedende omstanders stapte de tengere tovenaar vanaf de kade en liep op water. Gewoon over de Thames. Stomverbaasd fotografeerden de omstanders er op los om dit bijbelse wonder aan ongelovigen te kunnen laten zien. Normaal loopt Dynamo altijd eenvoudig weg, verbouwereerde mensen achterlatend. Dit keer werd hij door een politieboot van de Thames afgehaald.

Mijn oma zei altijd: de wondertjes zijn de wereld nog niet uit. En gelijk had ze want ze zijn er te kust en te keur.

Neem de Honda CB 350 viercilinder, dat was minstens zo’n groot wonder indertijd. Een 350 cc viercilinder in massaproductie voor verbazingwekkend weinig geld en ook nog eens ongelooflijk betrouwbaar. Net als zijn legendarische grote broer, de viercilinder CB 750 uit 1969, die bij introductie ‘most sophisticated production bike ever’ werd gedoopt door een Amerikaans magazine. Ook de Triumph TR7 mag een wonder heten, hoewel op een heel andere manier. Alleen al het feit dat hij er überhaupt kwam, want het Leyland Concern kampte in die tijd al met enorme moeilijkheden. Niet alleen was heel Engeland het strijdtoneel tussen vakbonden en werkgevers, intern kampte het concern ook nog eens met verschillende bedrijfsculturen en haat en nijd tussen de afdelingen onderling. Het mag dus met recht een wonder heten dat de TR7 er kwam, en dat er ook nog eens 115.000 van van de band rolden.

誰が Alfa Romeo 6C2500 Competizione kent uit het boek ‘Slapende Schoonheden’ die zal hebben genoten van de bijzondere auto en tweeslachtige gevoelens hebben gehad bij de conditie. Aan de ene kant heeft de vervallen conditie iets heel moois, maar aan de andere kant is het ook weer diep treurig. Maar als je dan hoort dat deze auto inmiddels onherkenbaar is veranderd en miljoenen heeft opgebracht bij een veiling dan weet je: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Moderne auto’s zijn al helemaal wonderlijk. De Mercedes-Benz S-klasse heeft bijvoorbeeld camera’s die de weg van tevoren analyseren en dat doorgeven aan de wielophanging. De vering ziet de drempel als het ware aankomen.

En dan hebben we natuurlijk nog de wonderlijke en razend knappe hybride technologie. Maar een echt wonder, dat zou toch een klassieker zijn die, net als illusionist Dynamo, op water loopt. Hoewel… Het zou me niks verbazen als Rutte en Samson de politie erop af zouden sturen om hem van de weg te halen!

の新版では Auto Motor Klassiek:

  • DHRCカラム
  • Ford Escort RS1600i (1983) – RS Festival
  • ホンダCB 350 F – little big four
  • Alfa Romeo 6C2500 Competizione – uniek
  • Onder de kap – Lagonda 2 ltr LC
  • VW Golf G60 Limited – de über Golf
  • Wrakken in ルビュグ – de vondst
  • Triumph TR7 Restauratie – Weg van de Wig
  • Honda Cub Super 120 – Een eerbetoon uit Passie
  • テクノクラシカエッセン
  • Monte Carlo Rally 50 ジャール terug
  • TVR Tasmin Coupé – de TVR die ergens op lijkt
  • mei – Tulpenrallymaand
  • クラシックカー数千人のベテランと若いタイマーの販売

中:最高の最高のチャンス クラシックカーとビンテージカー 加入者としてあなたを持っています。 加入者は Auto Motor Klassiek キオスクの訪問者よりも一週間早く家の中で彼は棚で彼を見ました。 あなたのものを稼ごう SUBSCRIPTION 今すぐ戻る加入者としてのあなたの利点:

  • 無料で古典的な色の広告を出す Auto Motor Klassiek
  • Auto Motor Klassiek 一週間前に家で
  • 15 EURO以上のディスカウント

あなたがオンラインで購読することができます ここで クリックしてください。 それで、あなたはずっと早く何千人もの一人に反応することができます ビンテージ車と若い車 毎月 Auto Motor Klassiek 売り出し中 立ちます。

まあ!広告ブロッカーを使用しているようです。

当社のウェブサイトは、無料コンテンツの提供と運営の維持のために広告に依存しています。広告ブロッカーを無効にすることで、私たちは引き続き価値あるコンテンツを無料で提供できるようになります。

皆様のご理解とご支援に心より感謝申し上げます。このサイトでは広告ブロッカーを無効にすることをご検討いただきありがとうございます。